Plantilla de llibre de caixa i control pressupostari
El següent document us servirà per portar un control de quina quantitat de diners hi ha en efectiu a la caixa de l’associació i evitar un descontrol o manca de diners per a la realització de les activitats. El lloc físic i el format d’aquesta «caixa» pot variar en funció del tipus d’associació, la quantia de diners, el nombre de persones que hi tinguin accés, etc.
Com a associació hem de portar un control de les entrades i sortides de diners, tan en efectiu (obligatori) com dels moviments bancaris. Pel control d’ingressos i despeses en efectiu serà necessari realitzar una nota de despesa cada vegada que es realitza un moviment. En termes de moviments bancaris en tenim prou en tenir accés al compte en línia de l’entitat i anar controlant el saldo que disposem i els moviments que hi ha hagut (tant entrades com sortides).
A més, aquesta plantilla també us ajudarà a portar el control pressupostari de l’entitat. El pressupost es defineix com la relació de despeses i d’ingressos que hi ha previstes en una organització econòmica, en altres paraules, fer un pressupost és simplement seure a planejar el que vols fer en el futur i expressar-ho en diners.
El control pressupostari permet veure com evoluciona el pressupost marcat i les despeses i ingressos reals, donant així, l’execució pressupostària com a resultat, la qual ha de quedar a zero com el pressupost. També permet veure on s’han realitzat els canvis del pressupost en els resultats reals en forma de desviacions. A més, serveix per futurs pressupostos, per fer una aproximació més ajustada i es tracta d’un document de comptabilitat fàcil per ensenyar i comentar amb totes les sòcies.
Pel que fa a les partides us proposem un llistat de possibles noms, agafant de referència les partides que es fan servir a les memòries econòmiques de les subvencions de l’Ajuntament de Barcelona per facilitar després la tasca de justificació de projectes.
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .ods
- Arxiu .xlsx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- Eines comptables: llibre de caixa i control pressupostari (CRAJ)
- La gestió econòmica diària de l’associació (CRAJ)
- Plantilla de control d’ingressos i despeses en efectiu (CRAJ)
- Plantilla de pressupost (CRAJ)
- Plantilla de factura (CRAJ)
- Plantilla de seguiment per a la justificació econòmica de subvencions d’un projecte (CRAJ)
- Plantilla de rebut de pagament (CRAJ)
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.