Plantilla de pressupost
Per tal de portar una bona gestió de l’activitat i de l’entitat, són necessaris els càlculs econòmics d’aquesta, que es concreten en l’elaboració del pressupost.
El pressupost es defineix com la relació de despeses i d’ingressos que hi ha previstes en una associació o col·lectiu, en altres paraules, fer un pressupost és simplement seure a planejar el que vols fer en el futur i expressar-ho en diners. Com a pas previ a l’elaboració del pressupost, caldrà planificar i definir els objectius i accions que l’entitat durà a terme durant aquell any per així poder establir quines despeses i ingressos es preveuen per assolir-los. A més, caldrà aprovar-lo a l’Assemblea General Ordinària de l’entitat.
En definitiva, l’estructura del pressupost permet fer un sumatori de totes les despeses que es preveuen tenir i veure en l’apartat d’ingressos si aquests aconsegueixen cobrir-les, de manera que el resultat final del pressupost quedi en zero. Caldrà també comptar amb la partida “d’altres” a despeses, per tal de cobrir possibles pagaments que no s’hagin contemplat o que puguin sorgir inesperadament.
Pel que fa a les partides us proposem un llistat de possibles noms, agafant de referència les partides que es fan servir a les memòries econòmiques de les subvencions de l’Ajuntament per facilitar després la tasca de justificació de projectes.
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .ods
- Arxiu .xlsx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- La gestió econòmica diària de l’associació (CRAJ)
- Plantilla de pressupost (CRAJ)
- Plantilla de control d’ingressos i despeses en efectiu
- Plantilla de seguiment per a la justificació econòmica de subvencions d’un projecte (CRAJ)
- Plantilla de factura (CRAJ)
- Plantilla de llibre de caixa i control pressupostari (CRAJ)
- Plantilla de rebut de pagament (CRAJ)
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.