Plantilla de factura a l’entitat
A continuació us presentem un model de factura per facilitar la gestió econòmica de l’entitat, sent aquesta un dels documents més utilitzats, ja que justifica les transaccions econòmiques que s’han realitzat en l’activitat de l’associació.
Es tracta d’un document que acompanya el lliurament de béns o la prestació de serveis i en el qual es descriuen les característiques, el preu i l’impost corresponent d’IVA.
L’IVA és l’impost sobre el valor afegit, en general és del 21%, però el percentatge varia en funció del bé o servei que es tracti. També cal destacar que la llei contempla diferents casos en els quals certs béns i serveis estan exempts d’IVA, com per exemple moltes activitats educatives, formatives i culturals. Per comprovar tots aquests aspectes consulteu la Llei de l’IVA 37/1992, títol II Cap. I Article 20.
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .ods
- Arxiu .xlsx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- Impost sobre el Valor Afegit (IVA) a les associacions: característiques i exempcions (CRAJ)
- L’Impost sobre el Valor Afegit (IVA) a les associacions: gestió i obligacions (CRAJ)
- L’Impost sobre el Valor Afegit (IVA) a les associacions: regla de la prorrata (CRAJ)
- La fiscalitat a les associacions: informació bàsica (CRAJ)
- La gestió econòmica diària de l’associació (CRAJ)
- Plantilla de control d’ingressos i despeses en efectiu (CRAJ)
- Plantilla de pressupost (CRAJ)
- Plantilla de llibre de caixa i control pressupostari (CRAJ)
- Plantilla de seguiment per a la justificació econòmica de subvencions d’un projecte (CRAJ)
- Plantilla de rebut de pagament (CRAJ)
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.