Plantilla de rebut de pagament
A continuació teniu una proposta de plantilla d’un rebut. El rebut és el document que acredita que s’ha efectuat realment el pagament del lliurament de béns o prestació de serveis. Aquest document és emès per la persona física o jurídica que rep/cobra els diners, sigui en efectiu, transferència bancària o altres formes de pagament, i és lliurat com a justificant a la persona física o jurídica que ha pagat.
El rebut ha de contenir les dades identificatives pròpies del rebut, del qui presta, i del qui el rep, de la quantitat de diners i el concepte pel qual es fa el pagament. També ha d’anar segellat i signat, però pot ser vàlid un rebut només segellat per l’entitat o només signat per la persona que lliura el rebut.
La diferència entre una factura i un rebut és que la factura és el document formal de caràcter mercantil que indica una compravenda d’un bé o servei i, a més, inclou tota la informació de l’operació. Mentre que el rebut és el document que la persona que presta el bé o servei lliura al comprador/a quan fa efectiu el pagament, i que serveix per acreditar i assegurar que s’ha fet el pagament. El rebut, doncs, no és un document vàlid a efectes fiscals.
En el cas de la justificació d’una subvenció, juntament amb la seva justificació econòmica, es presenten les factures i els rebuts originals com a justificant de pagament. Aquest justificant pot ser en format rebut com el que us mostrem seguidament o en forma de resguard d’ingrés bancari o transferència. També s’accepta quelcom on quedi clar que la factura ha estat pagada (segell i signatura del venedor/venedora).
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .odt
- Arxiu .docx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- La gestió econòmica diària de l’entitat (CRAJ)
- Plantilla de control d’ingressos i despeses en efectiu (CRAJ)
- Plantilla de pressupost (CRAJ)
- Plantilla de factura (CRAJ)
- Plantilla de llibre de caixa i control pressupostari (CRAJ)
- Plantilla de seguiment per a la justificació econòmica de subvencions d’un projecte (CRAJ)
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.