Plantilla d’estatuts d’una associació d’alumnes
A continuació teniu el model d’estatuts d’associació d’alumnes que facilita el Departament de Justícia. És un arxiu editable que cal adaptar a la vostra associació. No ens serveix de res copiar els estatuts d’una entitat que coneguem ni tampoc copiar literalment aquest model d’estatuts. És fonamental treballar i discutir aquest document amb totes les sòcies fundadores, per tal de redactar-lo al final d’aquest procés.
Es consideren associacions d’alumnes les que es constitueixen en els centres docents d’Educació General Bàsica, Batxillerat, Formació Professional i altres ensenyaments reglats de nivell no universitària dins l’àmbit territorial de Catalunya.
D’acord amb el que assenyala l’article 9 del Decret 197/1987, de 19 de maig, que regula les associacions d’alumnes, la Junta Directiva designa l’òrgan Gestor, que ha d’estar format per tres persones majors d’edat, escollides entre els mateixos socis o entre els pares i mares d’alumnes i el professorat del centre, segons el que determinin els propis estatuts.
Com comentàvem abans, aquest òrgan és designat per la Junta Directiva. I els membres d’aquest òrgan, amb ple respecte per l’activitat associativa de l’alumnat, supleixen, quan cal, la capacitat legal d’obrar que no puguin tenir per raó d’edat els òrgans rectors de l’associació.
En la constitució de l’associació, caldrà entregar els estatuts, l’acta fundacional i la fotocòpia dels DNIs/NIEs dels membres de la Junta Directiva, a més de la sol·licitud d’inscripció de la constitució d’una associació i el comprovant de pagament de la taxa corresponent. També caldrà afegir un annex a l’acta fundacional on constin els membres de l’òrgan Gestor amb totes les dades identificatives i signat on aquestes persones aproven aquesta elecció. Aquí el tràmit en línia: Constitució d’una associació.
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .odt
- Arxiu .docx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Espais en blanc: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris a peu de pàgina: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- Plantilla de convocatòria de l’Assemblea General Ordinària (CRAJ)
- Plantilla d’acta fundacional (CRAJ)
- Plantilla de model d’estatuts d’una associació juvenil (CRAJ)
- Plantilla de certificat de l’acord de modificació dels estatuts (CRAJ)
- Associació o col·lectiu? Tràmits per constituir una associació (CRAJ)
- Registre d’associacions del Departament de Justícia (CRAJ)
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.