A continuació us presentem un Certificat de sol·licitud d’exempció d’IVA. Aquesta sol·licitud serveix per demanar l’exempció de l’IVA basant-nos en la llei reguladora de l’impost, que estableix que determinades activitats n’estan exemptes, sempre que siguin prestades per entitats que compleixin les característiques que la mateixa llei estableix.
L’exempció d’IVA significa que podem realitzar factures sense cobrar l’IVA corresponent i, per tant, no haurem de fer les declaracions trimestrals oportunes, però tampoc podrem deduir-nos l’IVA suportat en les nostres compres.
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .odt
- Arxiu .docx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- La gestió econòmica diària de l’entitat (CRAJ)
- La fiscalitat a les associacions: informació bàsica (CRAJ)
- Impost sobre el Valor Afegit (IVA) a les associacions: característiques i exempcions (CRAJ)
- L’Impost sobre el Valor Afegit (IVA) a les associacions: gestió i obligacions (CRAJ)
- L’Impost sobre el Valor Afegit (IVA) a les associacions: regla de la prorrata (CRAJ)
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.






