Plantilla de política de protecció de dades
A continuació us facilitem el text que heu d’adjuntar a qualsevol document que utilitzeu per a la recollida de dades personals i que ha de ser firmat per aquelles persones que cedeixen la seva informació personal per al seu ús per part de l’entitat. Alguns exemples de documents que usem són el formulari per associar-se, la fitxa d’inscripció a una activitat, l’autorització dels drets d’imatge, subscripció a un butlletí…
El Reglament General de Protecció de Dades obliga a totes les associacions que treballen amb dades personals a tenir-ne una especial cura, així com a notificar-ho adequadament a cada una de les persones titulars d’aquestes dades personals. Podeu aprofundir sobre aquest tema amb l’article de ‘La protecció de dades a l’entitat‘.
Per complir amb les exigències del RGPD i que aquesta informació sigui clara per als usuaris, des de les autoritats de Protecció de Dades es recomana presentar la informació de la política de protecció de dades per capes o nivells.
- Informació bàsica (primera capa): és la informació que ha de constar en el camp de visió del document o formulari que s’està omplint, acompanyant l’espai de validació de la persona signant. Si no fos possible per restriccions de disseny, s’ha d’incorporar una nota en el camp de visió informant on es pot trobar la clàusula; però sempre en el mateix document o mitjà.Està formada per un resum clar i comprensible de la política de protecció de dades i sempre ha de citar on es pot trobar la informació addicional. Es pot fer en format text, si l’espai ho requereix, però es recomana el format taula; ja que és més fàcilment comprensible.
- Informació addicional (segona capa): és aquella informació que completa tots els detalls de la política de protecció de dades. Ha d’incloure també la informació bàsica i ampliar-la; no és excloent. El lloc on mostrar aquesta informació és més flexible. Pot ser en el mateix document o formulari en el revers, en un annex, en un cartell físic clarament visible, en una web específica, etc.La informació cal que sigui clara, concisa i comprensible, i per això es recomana una estructura lògica que segueixi els diferents epígrafs. Si es vol, es pot ampliar la informació de la segona capa afegint altres dades de transparència no exigides per la llei, com bones pràctiques o mesures addicionals.
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .odt
- Arxiu .docx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- Protecció de dades (CRAJ)
- Plantilla d’inscripció de nous socis/es (CRAJ)
- Plantilla de sol·licitud de drets d’imatge (CRAJ)
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.