Organització d’una manifestació o concentració
Aquest article forma part d’una sèrie d’articles sobre esdeveniments. Consulta la resta d’articles a ‘Organització d’esdeveniments: tot el que cal saber‘ (CRAJ).
Quan fem una manifestació o una concentració, cal informar-ne a l’Administració. Això es fa via un escrit de comunicació. També s’han de comunicar les modificacions importants, com la data, l’hora, el lloc de celebració i altres circumstàncies rellevants, així com la desconvocatòria, si s’escau.
Índex
Tràmit
En el cas d’un particular, es pot fer aquest tràmit per internet o presencialment.
Les entitats i altres col·lectius heu de tramitar la comunicació per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació. Podeu consultar tota la informació del tràmit en el següent enllaç: Comunicar una manifestació o concentració. Caldrà disposar d’un dels navegadors següents: Google Chrome, Mozilla o Explorer en la versió 10 o superior. I no cal que disposeu d’idCAT Mòbil o certificat digital.
Caldrà emplenar un formulari i el sistema validarà les dades i comprovarà les que són obligatòries. Si es detecten errors en les dades introduïdes o falten dades obligatòries, el sistema avisarà mitjançant el missatge d’error corresponent.
Després s’ha de prémer el botó “enviar” i la sol·licitud s’envia a la Direcció General d’Administració de Seguretat. Si el sol·licitant ha emplenat el camp de correu electrònic, rebrà un missatge de correu que conté, entre altres dades, el número de registre i el dia i l’hora de presentació. Tant l’avís en pantalla com el correu electrònic de resposta acrediten que la sol·licitud ha quedat enregistrada correctament.
En cas que no pugueu tramitar-ho per una incidència en el sistema, torneu a provar-ho més tard. Si la incidència amb aquest tràmit persisteix més de 24 hores podeu consultar en el mateix tràmit a qui us heu de dirigir.
Termini
La comunicació s’ha de presentar amb una antelació de 10 dies naturals com a mínim i de 30 com a màxim respecte la data prevista per dur a terme la manifestació o concentració.
Quan hi hagi causes extraordinàries i greus que justifiquin la urgència de la convocatòria de la manifestació o concentració, la comunicació es pot fer amb una antelació mínima de 24 hores.
Estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit a:
- La vostra Àrea privada (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital).
- L’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el NIF).
- Telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el NIF).
Si heu de comunicar la modificació de la manifestació o concentració, o la desconvocatòria de la mateixa, s’ha de fer amb els següents tràmits:
- Comunicar la modificació d’una manifestació o concentració
- Comunicar la desconvocatòria d’una manifestació o concentració prèviament convocada
Resposta de l’Administració
Rebreu una notificació electrònica. Podeu accedir-ne al contingut a través del servei e-NOTUM.
La Direcció General d’Administració de Seguretat podrà prohibir la manifestació o concentració només en aquells casos en què hi hagi raons fonamentades que facin preveure alteracions de l’ordre públic amb perill per a les persones o els béns. La Direcció General d’Administració de Seguretat també podrà proposar, si escau, la modificació de la data, el lloc, la durada o l’itinerari de la convocatòria.
Si les organitzadores o promotores no accepten la prohibició o les modificacions proposades, poden interposar un recurs contenciós administratiu davant de l’audiència competent en el termini de 48 hores posteriors a la notificació.
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp. Per a l’organització d’actes reivindicatius, també us pot ser útil el nostre material de lloguer com l’equip de so portàtil, els megàfons o la tela per a pancartes.