CAT   ESP   ENG

Educadora de projectes d’emancipació per jovent extutelat | Associació punt de referència

Cerquem una persona educadora de projectes de Punt de Referència. És la figura professional encarregada de dur a terme l’atenció al jovent en el seu projecte d’emancipació, ja sigui als recursos d’habitatge o bé als programes de mentoria. L’educador/a es coordina, així mateix, amb els/les professionals de l’administració pública i altres institucions, sistematitza les accions desenvolupades i assegura, si s’escau, el manteniment de les infraestructures dels pisos.

Funcions
  • Acompanyament a l’emancipació de cadascun/a dels/les joves participants al projecte
    • Definir i fer el seguiment de l’itinerari educatiu de cada jove.
    • Promoure la participació i la iniciativa del jovent en la seva pròpia trajectòria i entorn.
    • Vincular el jovent als serveis comunitaris.
    • Cerca i gestió de recursos que afavoreixin la millora d’oportunitats del jovent (altres organitzacions, empreses, entitats sense ànim de lucre, escoles, institucions, etc.).
  • Acompanyament al jovent en el seu itinerari d’emancipació
    • Acompanyament emocional al jovent en el seu dia a dia des del vincle, garantint presència, reconeixement, perseverança i confiança en l’altre.
    • Incidir en la dinàmica de convivència entre el jovent del pis així com amb el manteniment de l’habitatge (en els projectes d’habitatge)
    • Recerca de recursos que afavoreixin la millora d’oportunitats del jovent.
  • Coordinació amb altres professionals
    • Redactar dels informes requerits
    • Convocar i assistir regularment a reunions que tinguin a veure amb els casos que es tutoritzen.
    • Dur a terme el seguiment acurat dels casos amb els/les diferents professionals/recursos que correspongui.
  • Sistematització de les accions desenvolupades al projecte
    • Registrar a les eines indicades les accions desplegades.
    • Reportar al/la coordinador/a pedagògic els informes, excels de seguiment i altres eines de seguiment de què disposin els projectes.
    • Avaluar, juntament amb el/la coordinador/a pedagògic, els resultats assolits
    • Definir propostes de millora davant possibles desviacions
  • Participació en les comissions de treball
    • Tenir una presència activa en les comissions de treball que correspongui.
    • Aportar els continguts amb coordinació amb la resta de l’equip dels espais en els que es participa.
Requisits
  • Coneixements sobre tècniques d’atenció directa i acció tutorial
    • Disposar dels coneixements necessaris que permetin l’acompanyament integral als/les joves en situació de vulnerabilitat des de la mirada de l’empoderament per promoure l’autonomia en l’emancipació.
    • Ser capaç de crear vincles positius amb els/les joves mantenint els límits de la ètica professional.
  • Coneixements de la xarxa d’atenció social a joves
    • Coneixement sobre els recursos existents especialment en l’àmbit dels/les joves tutelats/des i extutelats/des.
    • Coneixements dels mecanismes de relació, coordinació i treball en xarxa existents.
  • Coneixements de dinamització de grups
    • Per als pisos assistits, disposar d’estratègies per facilitar les assemblees dels pisos de manera que tothom participi activament i s’arribi a consensos que permetin la convivència de manera satisfactòria per totes les parts.
    • Posar a la pràctica dinàmiques concretes que permetin la millora de la convivència, la cohesió del grup i la millora del benestar emocional de les persones que conviuen els pisos.
  • Domini de tècniques de resolució de conflictes
    • Posar en pràctica estratègies concretes que permetin negociar la gestió dels pisos per evitar arribar a situacions de conflicte.
    • Per capaç de resoldre “in situ” els petits conflictes derivats de la convivència.
    • Conèixer i ser capaç de desplegar estratègies concretes de resolució de conflictes davant situacions de crisi (discussions, malestars, etc.).
  • Cal disposar del Grau d’Educació Social per tal d’assegurar que es tenen els coneixements necessaris per desplegar el conjunt de funcions i tasques pròpies del lloc de feina.
Es valora
  • Formació específica en atenció a joves en situació de vulnerabilitat.
  • Experiència en intervenció social amb joves i/o població de risc i en l’atenció de joves en recursos d’emancipació.
  • Altres habilitats i actituds transversals:
    • Alt nivell de competència de planificació i organització.
    • Alt nivell de competència de treball en equip.
    • Alt nivell de competència en relacions interpersonals
  • Altres competències valorades
    • Coneixements de metodologies d’acompanyament a joves en situació de vulnerabilitat.
    • Responsabilitat i autonomia
    • Iniciativa i pro activitat
    • Innovació, flexibilitat i gestió del canvi
Condicions laborals
  • Contracte de jornada complerta en horari flexible.
  • Lloc de treball: Barcelonès.
  • Salari base segons conveni intern (27.262,73€ en 14 pagues). Complement salarial en cas de disponibilitat d’atenció telefònica per guàrdies.
  • Incorporació prevista 9 de febrer 2026.

Enviar CVs a: info@puntdereferencia.org abans del 30 de gener 2026.

Data

Dilluns 26 gener 2026
Realitzat!
Totes les temàtiques

Organitzador

Punt de Referència
Tel
933 297 428
Correu
info@puntdereferencia.org
Web
http://www.puntdereferencia.org/