Generalitat de Catalunya – Institut Català Internacional per la Pau (ICIP)
Termini de presentació
30/01/2024
Descripció
El Concurs ICIP de Hip-hop per la Pau té per objectiu donar visibilitat al compromís i la creativitat dels joves en l’àmbit de la cultura de pau. S’adreça a noies i nois de Catalunya interessats en reflexionar sobre la pau, la noviolència i els drets humans a través de la música.
El concurs consisteix en escriure uns versos, cantar-los a ritme de rap i gravar la peça en vídeo (màxim 4 minuts).
Els versos han d’estar relacionats amb:
la celebració de les diferències;
la convivència en els espais urbans o escolars;
la crítica de la violència;
la denúncia de violacions de drets humans;
la solidaritat amb persones atrapades o que fugen de conflictes armats;
o el paper dels i les joves en la construcció de pau.
Modalitats:
Modalitat 1. Per a estudiants d’educació secundària obligatòria, formació professional o batxillerat.
Modalitat 2. Per a joves entre 12 i 25 anys i estiguin vinculats a centres i entitats juvenils, culturals, cíviques o d’acció socioeducativa.
S’atorgaran un màxim de dos premis per a cadascuna de les modalitats:
El primer premi consisteix en l’enregistrament i la producció musical d’una peça de rap, de temàtica vinculada a la pau, en un estudi professional de gravació amb assessorament artístic.
El segon premi consisteix en un taller de hip-hop impartit a l’entitat o el centre guanyador per un professional d’aquesta expressió artística.