
Adaptar-se o morir: reptes de la participació juvenil
Descripció
Ens trobem en un context social on les persones joves tenim noves maneres de participar. Això fa que les maneres de participar que proposem el CJB i altres entitats estiguin quedant obsoletes i tinguem la necessitat de revisar-nos per adaptar-nos als nous temps i incentivar la participació.
Paral·lelament, des de l’Administració s’impulsen polítiques de foment de la participació que no acaben de tenir en compte aquestes noves tendències participatives de les persones joves i sovint no tenen els resultats esperats.
Amb això, engeguem un projecte de reflexió col·lectiva encarat tant a l’associacionisme juvenil com a l’Administració i professionals de joventut sobre la temàtica per tal de:
- Identificar les tendències actuals de participació de les persones joves.
- Debatre i generar propostes en pro a revisar les pròpies estructures i pràctiques de participació.
- Compartir estratègies i accions de foment de la participació.
Programa
Dijous 8 de maig
- 18-19h: Què ens diuen les dades? Tendències en la participació de les persones joves en l’actualitat
- 19.15-30-30h: Les joves ja no participen: alarmisme adultocèntric o realitat?
Divendres 9 de maig
- 18-19h: Biaixos socials en la participació juvenil
- 19.15-20.30h: Les joves sí que participen: quines, on i com ho fan?
Dates, lloc i inscripcionis





