Plantilla de memòria d’actuació d’un projecte
En el model que presentem a continuació s’indiquen els apartats més habituals que conformen una memòria d’actuació d’un projecte o memòria d’activitats.
La redacció de la memòria és un procés mitjançant el qual l’associació treballa per tal de saber com ha anat el desenvolupament del projecte i prendre consciència de quins aspectes han funcionat i quins caldria millorar. A més, sol anar acompanyat d’una memòria econòmica del projecte.
Normalment, la memòria d’actuació es redacta al final del projecte, quan ja s’han desenvolupat les diferents fases que havien estat previstes en el projecte o al llarg de l’any.
Aquesta és una bona eina per sintetitzar l’avaluació del projecte i en especial si aquest ha assolit els seus objectius o no i per quines raons, així com els aprenentatges que s’han obtingut amb el disseny i el procés d’aquest.
Aquests aprenentatges, així com el conjunt de l’avaluació, han de ser la base per la creació de nous projectes. També pot servir per ajudar a la comunicació de les conclusions a les persones sòcies, a les institucions finançadores o a les entitats col·laboradores.
Per entendre millor aquesta plantilla recomanem llegir l’article ‘Memòria d’actuació del projecte’ (CRAJ), que l’acompanya i explica en detall.
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .odt
- Arxiu .docx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- Memòria d’actuació del projecte (CRAJ)
- Plantilla de fitxa d’activitats i avaluació d’activitats (CRAJ)
- Plantilla de guió de projecte (CRAJ)
- Plantilla de cronograma (CRAJ)
- Plantilla de seguiment per a la justificació econòmica de subvencions (CRAJ)
- Plantilla de marc lògic (CRAJ)
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.