Plantilla de memòria d’activitats d’una associació per ser declarada d’utilitat pública

Temàtiques: Legalitat, Fiscalitat
Darrera actualització: 17 juny 2020
Temps de lectura: 2 min.

Comparteix:

Cerca..
Filtra contingut
Tipus de contingut
Actualitat
Coneixement
Plantilles
Temàtiques

L’obtenció de la declaració d’utilitat pública permet a les associacions o federacions gaudir d’uns drets i les compromet a complir unes obligacions. Ambdues estan regulades per una normativa específica. D’entrada, podem avançar que la utilitat pública possibilita l’accés al mateix règim fiscal especial del què gaudeixen les fundacions. Es pot sol·licitar en qualsevol moment, sempre que l’associació estigui constituïda, inscrita i en funcionament almenys durant els dos anys immediatament anteriors a la presentació de la sol·licitud.

El marc legal bàsic de la declaració d’utilitat pública el trobem en els articles 32 a 36 de la Llei Orgànica 1/2002, mentre que les qüestions sobre el procediment i tramitació queden desenvolupades en el Reial decret 1740/2003, de 19 de desembre, sobre procediments relatius a associacions d’utilitat pública. Pel que fa a les exempcions i als beneficis, els podem trobar a la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitats lucratives i dels incentius fiscals al mecenatge.

A continuació teniu el model de memòria en PDF que facilita el Departament de Justícia. Aquí l’enllaç amb la informació del tràmit, que només es pot fer en línia: Declaració d’utilitat pública de les associacions o federacions. Consulteu aquí, a l’apartat de documentació, la resta de documents que s’han de presentar. Per a més informació podeu consultar l’article La declaració d’utilitat pública’ (CRAJ).

Consulta i descàrrega de la plantilla

Com es fa servir la plantilla?

Trobareu la plantilla en format PDF emplenable. Per poder descarregar i emplenar adequadament els formularis en format PDF és necessari que disposeu d’un lector d’arxius PDF. Dins de cada un dels tràmits del Registre d’Associacions, podeu trobar els diferents certificats que facilita el Departament de Justícia.

Altres recursos d’interès

Per a més informació

Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.

T'ha estat útil aquesta informació?

    POLÍTICA DE PRIVACITAT. De conformitat amb el que estableix el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril (GDPR), i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD), t'informem de:

    El responsable de les dades facilitades lliurement és el Consell de la Joventut de Barcelona (NIF V08825804), amb seu a l’Espai Jove La Fontana, carrer Gran de Gràcia, 190-192, Barcelona, telèfon 93 265 4736 i correu electrònic cjb@cjb.cat. En nom de l'organització tractem la informació que ens facilites amb la finalitat d'oferir el servei sol·licitat. D’acord amb els convenis de gestió cívica dels diferents serveis entre el Consell de la Joventut de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, aquests drets podran ser cedits total o parcialment a l’Ajuntament de Barcelona, amb el mateix objectiu d’activitat que regula el conveni de gestió. Les dades proporcionades es conservaran mentre es mantingui la relació o durant els anys necessaris per complir amb les obligacions legals. Les dades no se cediran a tercers excepte en els casos en què hi hagi una obligació legal.

    Així mateix, t’informem que pots exercir els drets d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les teves dades i els de limitació i oposició al seu tractament tot adreçant-te a carrer Gran de Gràcia, 190-192, 08012, Barcelona (Barcelona), escrivint al correu dades@cjb.cat o reclamant a aepd.es.

    Accepto la Política de privacitat.