Plantilla de guió de projecte a l’entitat
En el model que presentem a continuació s’indiquen els apartats més habituals que componen un projecte. La redacció d’un projecte és un procés mitjançant el qual l’associació ha de treballar conjuntament amb els membres socis/es per tal de plasmar les seves accions de forma coherent, real i ordenada.
Per què és important escriure un projecte?
- Fixar prioritats, actituds i criteris comuns
- Fer un procés de reflexió i de noves idees
- Orientar les nostres accions des del principi
- Prendre consciència i optimitzar recursos
- Disposar d’un document escrit per presentar el projecte
- Mobilitzar diferents sectors en un projecte comú
- Oferir una imatge de rigor i no d’improvisació
- Per facilitar la temporització de les accions
- Per tenir eines per avaluar-ne tant el procés com el resultat del projecte
- Per fer créixer l’impacte de les activitats que desenvolupem
Abans però, cal saber escoltar, observar la realitat que ens envolta, conèixer el que fan les altres entitats, desenvolupar la creativitat, etc. Tota idea per tal de transformar-la en un projecte ha d’aportar algun valor afegit, ha de ser innovadora en algun sentit (per l’àmbit, territorialment, metodològicament, en les seves activitats i/o objectius…) i ha de ser comunicable i atractiva de cara a possibles noves persones sòcies de l’entitat i noves fonts de finançament.
Tingueu en compte que la plantilla és una eina que us ha de ser d’utilitat i que podeu modificar en funció de les necessitats i circumstàncies de la vostra entitat.
Consulta i descàrrega de la plantilla
- Arxiu .odt
- Arxiu .docx
- Arxiu en línia (Drive). Atenció! Dupliqueu l’arxiu per poder fer-lo servir des de la vostra unitat (des del menú superior: ‘Fitxer’ > ‘Fes una còpia’)
Com es fa servir la plantilla?
La plantilla està disponible en diferents formats: dos formats descarregables que us podeu baixar per treballar des del vostre ordinador i un format Drive que haureu de duplicar per poder treballar-hi en línia.
A més, tingueu en compte la següent llegenda:
- Text en vermell: tot allò que heu de modificar o omplir.
- Comentaris al marge: recomanacions, explicacions o aclariments per facilitar la comprensió de la plantilla.
Altres recursos d’interès
- Memòria d’actuació del projecte (CRAJ)
- Plantilla de fitxa d’activitats i avaluació d’activitats (CRAJ)
- Plantilla de cronograma (CRAJ)
- Plantilla de memòria d’actuació (CRAJ)
- Plantilla de marc lògic (CRAJ)
I en cas de presentar-vos a subvencions:
Per a més informació
Si teniu dubtes o necessiteu un cop de mà, poseu-vos en contacte amb nosaltres o demaneu-nos un assessorament gratuït escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp.